آخرین اخبار

سیگنال صعودی قیمت دلار به بازار خودرو +جدول

اقتصادنیوز: رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز همزمان با رشد نرخ دلار ایران خودروهایی نیز سمت و سوی افزایش قیمت به خود گیرد.

اشتراک گذاری
22 خرداد 1401
کد مطلب : 1104

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی بازار خودرو حکایت از آن دارد که صدور قطعنامه شورای حکام موجب شد تا نرخ دلار بیش از پیش این روزها  روند افزایشی به خود گیرد، اثرات این افزایش قیمت در بازار خودرو سبب شد که چهار خودرو از میان هشت خودرو پرطرفدار ایران خودرو امروز با افزایش قیمت ۲ تا سه میلیون تومان در بازار عرضه شوند.

از سوی دیگر نامعلوم بودن بندها و مفاد واردات خودرو نیز بر آشفته بازار خودرو اثرگذاشته است. بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو خریداران این روزها تمایلی برای خرید ندارند و منتظرند تا شاید آشفته بازار خودرو آرام گیرد، انتظاری که ماهها است از آن می گذرد و هر روز بر آن افزود می شود و هنوز راهکاری برای آرام کردن این بازار آشفته پیدا نشده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانوادسمند امروز «سمند LX با موتورEF7» با افزایش ۲ میلیونی در بازار ۳۴۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما سایر محصولات این خانواده بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، با این شرایط «سمندLX» در بازار ۳۰۲ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» در بازار ۳۵۵ میلیون تومان دست به دست شد.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم  امروز رشد سه میلیونی قیمت داشت و در بازار ۴۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد سه میلیونی ۵۰۸ میلیون تومانی باقی ماند.

اما «رانا پلاس» امروز ثبات قیمت داشت و ۳۰۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.  

اما قیمت خانواده ۲۰۷ «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم بدون تغییر ۴۰۵ میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» با ثبات قیمت همچون روز گذشته ۴۱۲ میلیون به فروش رسید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 14 =